שאלות ותשובות בנושא בטיחות לייזר

שאלות ותשובות נפוצות בנושא בטיחות לייזר, השאלות והתשובות כלליות ומומלץ להעזר באיש מקצוע 

לייעוץ מורחב בנושא בטיחות לייזר אנא פנו אלינו.

אם חשת פגיעה בעין כתוצאה מלייזר יש לפנות למיון עיניים הקרוב.

לייזרים להופעות, ארועים מוגדרים כלייזרים מסוכנים, כדאי לבדוק אם קיים מערך בטיחות הבודק את רמת הבטיחות במקום והאם ישנם הייתרים של המשרד לאיכות הסביבה ושל בודק מוסמך.

 תשובה :"מוצר לייזר מסוכן" – מוצר לייזר המסווג ברמת סיכון 3R ,הפולט קרינת לייזר שאינה בתחום האור הנראה, או מוצר לייזר המסווג ברמת סיכון 3b או 4.

 

תשובה: כל העובד עם או באזור לייזר מסוכן.לצורך הדוגמא איש צוות רפואי הממתין בזמן הפעולה עם הלייזר.

תשובה : מערכת הלייזר לא מסוכנת למפעיל אך עלולה להיות מסוכנת לאיש שירות שמגיע לטפל במכונה בכל מקרה של ספק יש להתייעץ עם ממונה בטיחות לייזר.

תשובה :אין זמן מוגדר אך רצוי פעם בחודש לבצע ביקורת כדי לוודא שאמצעי הבטיחות תקינים.

תשובה:יש לחפש את ציון אורך הגל על משקפי המגן אך לפי תקנות הבטיחות בלייזר יש לבדוק את משקפי המגן ע"י בודק מוסמך.

תשובה : קרינת לייזר היא קרינה לא מיינת השייכת למשפחת הקרינה האלקטרומגנטית ,אור נראה,אולטרא סגול, אינפרא אדום בתחום האופטי.

תשובה: קרינת לייזר היא קרינה שיוצרת אפקט  חימום ( כוויה) אוילו קרינה מיינת גורמת נזק בלתי הפיך לרקמות ובמקרים מסויימים נזקים לDNA 

הבדל נוסף הוא שפגיעת לייזר היא פגיעה שמרגישים בה באופן מיידי ואילו בקרינה מייננת הנזק הוא מצטבר ( הנזק מופיע לאחר זמן רב )

בתחום האולטרא סגול ( 260-320 nm) מתרחשת פוטו אקטבציה של חומצות גרעין ונוצרים ראדיקלים חופשיים הפוגעים במערכת החיסון ומובילים להתפתחות מסרטנים.

 

קרינת לייזר יכולה לגרום לתהליכים מרטנים  סיכון כזה נקרא סיכון פוטו כימי הוא קיים בתחום האולטה סגול הקצר (UVC) קטן מ 250 NM,  אנרגיית הפוטנים מסוגלת לשבור קשרים בין מולקלריים ולפרק את הרקמה.


מסוכן מאוד!!! ויתרה מכך אין פיקוח, סמני לייזר מסוכנים נמכרים בחנויות השונות ללא פיקוח.מדי שנה נפגעים ילדים רבים ממצביעי קרן לייזר.

בהחלט, לייזר להסרת שיער בדרך כלל ברמת סיכון CLASS 4 .

לפני הטיפול בקשו משקפיים מתאימות מהמטפל\ת.

צור קשר